Monday, December 3, 2007

شرح شش مورد از بازداشتهای فعالین چپ رادیکال

در پي فراخوان دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب دانشگاه هاي ايران به منظور برگزاري مراسم روز دانشجو در تاريخ سه شنبه 13 آذر ماه 1386 در دانشگاه تهران كه با عناوين:
1) در واكنش به خطر احتمالي حمله نظامي آمريكا و هرگونه دخالت خارجي (hands off the people of iran)
2) در اعتراض به امنيتي شدن فضاي دانشگاه با شعار ‹دانشگاه پادگان نيست' مطرح شده بود.
پس از پخش فراخوان مذكور در دانشگاه هاي تهران در روزهاي يازدهم و دوازدهم آذرماه 86 شاهد گسترش موج دستگيري ها و برخوردهاي امنيتي با دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب بوديم.
شش مورد از اين بازداشت ها به شرح زير گزارش مي شود:
1) در تاريخ 11 آذر 1386 صبحگاه؛ مهدي گرايلو دانشجوي كارشناسي ارشد دانشكده فيزيك دانشگاه تهران در مقابل منزل دستگير شده و بعد از تفتيش نامتعارف منزل مسكوني اين دانشجو؛ توسط مامورين بازداشت گرديد.
2) در حوالي ساعت 15 بعدازظهر 11 آذر 1386 انوشه آزادبر دانشجوي كارشناسي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران در داخل منزل مسكوني خود دستگير شده و لازم به ذكر است او در حين تماس با دوست خود براي اطلاع وضعيت پيش آمده و به همراه ايلناز جمشيدي دانشجوي دانشگاه آزاد تهران؛ بعد از بازرسي و تفتيش خانه؛ بازداشت گرديدند.
3) احسان آزادبر برادر انوشه آزادبر (فارغ التحصيل مهندسي برق دانشكده فني دانشگاه تهران) زماني كه براي پيگيري وضع خواهر و خانم جمشيدي وارد جريان شده بود؛ بازداشت شده است.
4) سعيد حبيبي از فعالين جنبش دانشجويي در محل كار دستگير شده و امروز صبح 12 آذر 1386 از محل زندان اوين با خانواده خود تماس حاصل كرده است و از وضع خود آنها را مطلع نموده است.
5) بهروز كريمي زاده از فعالين دانشجويي در تاريخ 11 آذر 1386 در ساعت 12:30 بامداد (نيمه شب) بعد از جدا شدن از دوستان خود؛ در حوالي خيابان اميرآباد شمالي دستگير و مامورين ضمن دستگيري او را به منزل مسكوني خود منتقل كرده و در حاليكه او نيز در محل حضور داشته است به تفتيش مي پردازند و پس از آن بهروز كريمي زاده را بازداشت مي كنند.
6) از نحوه دستگيري نادر احسني در 12 آذر 1386 اطلاعي نداريم اما از بازداشت اين فعال جنبش دانشجويي اطمينان حاصل گرديده است.
همچنين شواهد حاكي از افزايش فضاي امنيتي در دانشگاه هاي شريف و تهران و مجموعه ي خوابگاه هاي كوي دانشگاه مي باشد .
گزارش حاكي از آن است كه نيروهاي امنيتي كمين گذاريهايي را براي بازداشت تعداد بيشتري از دانشجويان فعال ترتيب داده اند.
دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب
زنده باد آزادي و برابري
(12 آذر 1386)

1 نظرات:

Anonymous said...

با تشكر از اطلاع رساني شما
ما نگران يكي ديگر از رفقايمان سعيد آقامعلي هستيم. لطفا هر خبري راجع به دستگيري و يا وضعيت اش در زندان داريد ما را در جريان بگذاريد