Wednesday, April 16, 2008

پيش به سوي اول ماه مه روز جهاني زحمتكشان جهان

برخيز اي داغ لعنت خورده
اطلاعیه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب به مناسبت اول ماه مه
‌‌
اول ماه مه برای طبقه‌ی ما - طبقه کارگر - روز همبستگی جهانی است. این روز روزی است که پرچم و افق کارگری در جهان به اهتزاز در می‌آید. در همه جای گیتی از تهران و کرج و سنندج تا لوس‌آنجلس و پاریس و مسکو و از کابل و بغداد و قاهره تا تل‌آویو و آمستردام و همه جای جهان، یک پرچم و یک صدا بلند می‌شود «زنده باد همبستگی جهانی کارگران»، «زنده باد برابری، زنده باد آزادی». کارگران و مردم زحمتکش دنیا در یک صف و یک دل در خیابان‌های شهرها رژه می‌روند و اعلام می‌کنند «ما انسان هستیم!»، ما ملت و مرز و قوم نمی‌شناسیم و هیچ تفرقه‌ای را نمی‌پذیریم. ما کارگریم، به نام دین و ملت و قوم نمی‌توانند ما را از هم جدا کنند. این شعارهای برجسته‌ی اول ماه مه است، حتی اگر این شعار به این شکل واضح بر پرچم‌های کارگران و مردم در این روز نوشته نشده باشد.
اول ماه مه ، روز جهانی کارگر و روز همبستگی جهانی طبقه کارگر ، امسال در حالی برگزار خواهد شد که حوادث مختلفی در سال گذشته بر جنبش کارگری و جنبش آزادی و رهایی انسان گذشته است.
در سالی که گذشت باز هم سرمایه داری افسار گسیخته ی ایران با تمام توان خود و تا جایی که توانست دست خود را به سوی سفره خالی کارگران دراز نمود و ولع تهوع آور خود را برای کسب سود بیشتر در ازای به فلاکت کشاندن کارگران و زحمتکشان این جامعه در سال گذشته هر چه بیشتر نمایان کرد و چهره خود را زمانی به وضوح عیان تر نمود که کارگران در هر اعتراضی نسبت به حقوق معوقه و دستمزدها با سرکوب سازمان یافته دستگاه روبرو گشتند. سالی که گذشت سال مبارزات طبقاتی در سطح گسترده ای در جامعه بوده و سالی بوده است که طبقه کارگر نسبت به حقوق واقعی خود آگاه تر شده و میداند که باید دست متعرض سرمایه داران به زندگیش را کوتاه کند.
در ایران طبق معمول هر سال علیرغم ممنوعیت برگزاری مراسم اول ماه مه، این مراسم در اشکال مختلف در محله و کارخانه و دانشگاه و ... برگزار می‌شود. ما دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب چندین سال است که این مراسم را در دانشگاه برگزار می‌کنیم ویا در مراسم مستقل کارگران شرکت فعال می‌کنیم. امسال نیز ما دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب به استقبال اول ماه مه می‌رویم. ما در کنار میلیون‌ها کارگر و انسان در جهان این روز را گرامی می‌داریم. امید و تلاش ما این است که پرچم و افق این روز به افق همه‌ی کارگران و انسان‌های زحمتکش جهان تبدیل شود. تفرقه‌های قومی و ملی و مذهبی در میان کارگران و مردم جهان رخت بربندد و آزادی و برابری مردم در ایران و جهان متحقق شود.
اول ماه مه روز بزرگی برای طبقه‌ی ما است. ما در این روز پرچم همبستگی جهانی طبقه کارگر و شعار "کارگران جهان متحد شوید" را برافراشته نگاه خواهیم داشت.
به امید اول مه هر چه باشکوه تر

دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب سراسر کشور


7 نظرات:

Anonymous said...

سلام دوست عزیز وبلاگ خوب و پر محتوائی داری زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر .آزادی رفیق بهروز کریمی زاده را نیز به تو همه انسانهای آزادی خواه و همسنگرانش تبریک میگویم .
زنده باد پرچم سرخ کمونیسم

Anonymous said...

سلام وبلاگ جالت و خوبی داری از سرزدنت ممنون آزادی رفیق مبارز بهروز کریمی زاده را به تو و همه انسانهای آزادی خواه و برابری طلب تبریک میگویم فرا رسیدن اول ماه مه روز جهانی کارگر را نیز تبریک گفته و همه با هم باید متحدانه به پیشواز هر چه با شکوه تر مراسم های اول ماه مه بریم .
زنده باد سوسیالیزم
سیروان پرتونوری وبلاگ کمون

Anonymous said...

بهروز کریمی زاده و مجید پورماجد آزاد شدند، احمد قصابان، مجید توکلی، احسان منصوری و عابد توانچه به زندان محکوم شدند
بار دیگر آزادی بهروز کریمی زاده، مجید پورماجد و مهرداد لهراسبی را تبریک می گوئیم و امیدواریم آزادی این عزیزان سرآغاز تلاشی متحدتر، گسترده تر و پرشورتر برای عقب راندن دادگاه و زندان و وثیقه و کمیته انضباطی رژیم اسلامی باشد. بویژه اکنون که در آستانه روز جهانی کارگر قرار داریم از همه دانشجویان دعوت میکنیم تا با شرکت هرچه وسیعتر در برپایی اول مه، بطور سراسری و در همه دانشگاه های کشور برای تحقق خواسته های فوق و برای آزادی، برابری، هویت انسانی به میدان بیایند.........

Anonymous said...

عابد توانچه در دادگاهی بی حضور وکیل و ارائه ی دفاعیه در زمان کافی به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است !
زندان ! پاسخ اندیشه ی عابد توانچه نیست !
زمان همراهی اکنون است !
برای دربند نشدن او حمایت کنید و با ارسال ای میل و درج لوگو در سایت خود همراه حامیان او شوید . تا آزادی ! تا برابری ... تا لغو حکم حبس عابد توانچه !
http://sostavanche.blogfa.com
sostavanche@gmail.com
sostavancheh@gmail.com
tavancheh.sos@gmail.com

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonymous said...

با درودهای انقلابی با مطلبی تحت عنوان همصدا و متحد به تدارک اول ماه مه ،روز همبستگی جهانی طبقه کارگر برویم به روز شدم نظرات خود را در مورد این مطلب عنوان فرمایید ادامه در پست مطلب....

همصدا و متحد به تدارک اول ماه مه ،روز همبستگی جهانی طبقه کارگر برویم

سیروان پرتونوری
11اردیبهشت روز کارگر است،اول ماه مه روز جشن کارگران است .بیش از صد سال است که کارگران دراین روز در سراسر جهان دست از کار می کشند .مراسم خود را بر پا می دارند،به جشن و شادی میپردازند و عهد و پیمان و همبستگی جهانی خود را تجدید میکنند.کارگران هر جا که باشند از هرصف و رشته ای ،از هرزبان و نژاد و ملیت و مذهبی ،با هر عقیده و مرامی کارگرند و توسط سرمایه داران استثمار میشوند .کارگران در این روز به دور هم جمع میشوند تا اتحادی پایدار تر و محکمتر پایه ریزی کنند تا این نظام ظالمانه سرمایه داری را از ریشه براندازند تا خواست هایشان را به دست آورند .تا یک صدا فریاد بر آورند زنده باد آزادی ،زنده باد برابری ،زنده باد اتحاد و همبستگی کارگری .

Anonymous said...

اول مه در دانشگاه
دیالوگ با جوانان کمونیست
مباحثی که اینجا ارائه میشود، عمدتا در گفتگو و ارتباط با دانشجویان دانشگاه های مختلف و بعضا فعالین دیگرعرصه ها تهیه شده است
ادامه در وبلاگ...